Dieta rozdzielna to dieta oparta na podziale żywności na grupy pokarmowe. Grupy te tworzone są na bazie węglowodanów i białek. 

Ideą diety jest to, aby nie mieszać na jednym talerzu kilku pokarmów, które mają wysoką zawartość tej samej grupy – węglowodanów lub białek. Dieta wyjaśnia, że układ pokarmowy człowieka nie jest wydajny, jeśli chodzi o trawienie różnych składników odżywczych, dlatego stara się skupić tylko na jednym i w ten sposób uniknąć gromadzenia się cukru w wyniku złego trawienia. 

Jak przeprowadza się dietę zdysocjowaną?

Przeprowadzenie tej diety jest dość proste, jedyne co musimy zrobić to dobrze poznać produkty spożywcze. W tym przypadku musimy je podzielić ze względu na składniki odżywcze, czy są to węglowodany, białka czy neutralne. 

Złożoność diety polega na tym, że w ramach tych trzech grup musimy jeszcze uwzględnić różne kategorie, takie jak pokarmy tłuste lub beztłuszczowe albo w zależności od poziomu węglowodanów. 

W skrócie, jeśli jesteśmy w stanie rozdzielić każdy z pokarmów, czyniąc kilka z nich częścią tej samej grupy, będziemy mogli stosować taką dietę, jaką chcemy, o ile pokarmy wchodzące w skład tego samego posiłku należą do tej samej grupy. Dla reszty dieta proponuje średnio pięć posiłków dziennie, dzieląc je wedle uznania. Efekty przyjdą z czasem.

Czy dieta zdysocjowana działa?

Zwolennicy tej diety twierdzą, że tak, ale do tej pory nie ma naukowych dowodów na jej skuteczność. Przeprowadzono badania porównujące wyniki tej diety z innymi bardziej tradycyjnymi dietami i nie znaleziono żadnych danych statystycznych potwierdzających większą utratę wagi na tej diecie w porównaniu do diet zbilansowanych. 

Podsumowując, wydaje się, że dieta ta pomaga schudnąć, ale nie jest bardziej skuteczna niż inne tradycyjne diety.

Polecamy  12 produktów, które dadzą Ci szybki zastrzyk energii

Leave A Reply