Ergometr wioślarski pozwala na ćwiczenia imitujące prawdziwą pracę wioseł. Pierwsze takie urządzenia pojawiły się już w XX wieku i podczas przerwy zimowej pozwalały sportowcom na kontynuowanie treningu. Sam wioślarz jednak nie tracił na popularności i obecnie został dodany do sprzętów wykorzystywanych do ćwiczeń cardio. A jak bardzo mogę się przydać?

Efekty treningu na wioślarzu

Z góry trzeba zauważyć, że trening na wioślarzu nie należy do najprostszych. Jest dosyć trudny, ale pozwala też na uzyskanie szybszych efektów, jeśli zadbamy o regularność. Istotne jest zachowanie odpowiedniego obciążenie i nie zniechęcanie się. A zatem sprawdźmy, co daje sam ergometr.

Dopiero po czterech tygodniach możemy zauważyć pierwsze efekty, bo wtedy zacznie redukować się tkanka tłuszczowa. Możemy w tym czasie zrzucić nawet 3-4 kg. Wioślarz jest bowiem dobrym sprzętem do ćwiczeń. Każdy tydzień treningu poprawia naszą sylwetkę, wzmacnia mięśnie i poprawia metabolizm.

Jakie mięśnie są zaangażowane?

Uznaje się, że wioślarz pozwala na wszechstronną formę ćwiczeń. Jest zbliżony do pływania i angażuje aż 86% mięśni w ciele. Oczywiście nie wszystkie w równym stopniu. Jeśli jednak zależy nam na jednym skutecznym sprzęcie, to ergometr może się nadać.

Przede wszystkim pracujemy tutaj na mięśniach nóg, ramion, brzucha i klatki piersiowej. W drugiej kolejności: mięśnie pleców, karku i pośladków, a przy tym tez kilka pomniejszych mięśni.

Ćwiczenia na ergometrze nadają się nie tylko dla osób, które chcą wyrzeźbić swoje ciało. Pozwala to także na gubienie zbędnych kilogramów. Jest to zatem jedno z lepszych ćwiczeń dla każdego.

Podstawowe błędy

Oczywiście efekty będą najlepsze, gdy nie będziemy popełniać błędów. Konieczne jest zachowanie odpowiedniej techniki, dlatego pierwsze treningu najlepiej zacząć pod  okiem kogoś doświadczonego.

Polecamy  Jak bieganie może pomóc w spalaniu tkanki tłuszczowej

Wśród najczęstszych błędów wymienia się:

  • Przerzucanie drążka nad kolanami podczas powrotu
  • Zapominanie o potencjale nóg
  • Złe ustawienie wysokości drążka podczas naciągnięcia
  • Przechodzenie drążka miedzy kolanami

Przeciwskazania do wioślarza

Choć ergometr ma wiele zalet, to nie każdy powinien z niego korzystać. Szczególnie osoby z chorym kręgosłupem powinny go unikać. Podobnie, gdy mamy wady takiej jak: skolioza, kifoza lub lordoza, a także przy problemach z krążkami międzykręgowymi. Nie zaleca się go osobom z problemami z biodrami i miednicą.

Leave A Reply