Ćwiczenia każdego dnia powinny być obowiązkowym punktem w naszym planie. Dzięki nim lepiej dbamy o nasz organizm, jego stan i sprawiamy, że nasze zdrowie jest o wiele lepsze. Jednak trzeba przy tym zadbać o odpowiednie ćwiczenia, które nam w tym jak najlepiej pomogą. Dzisiaj sprawdzimy ćwiczenia siłowe.

Martwy ciąg

Zalicza się do jednego z lepszych treningów oporowych. Angażujemy tutaj silne mięśnie pleców, a także barki, ramiona, uda i pośladki. Jest to jednak wymagający trening, dlatego warto się do niego przygotować i zadbać o odpowiednie obciążenie.

W pozycji półprzysiadu musimy poderwać obciążony gryf z podłogi. Sztangę łapiemy na linii barków i unosimy, by wyprostować plecy i ramiona. Ciężar utrzymujemy jak najbliżej ciała. Na koniec odkładamy na podłogę.

Wyciskanie sztangi

W klasycznej formie polega na tym, że kładziemy się na ławeczce i unosimy ciężar na wysokość klatki piersiowej. Jest to znacznie prostsze ćwiczenie niż martwy ciąg, dlatego lepiej zacząć od tego. Ważne jest przy tym zachowanie odpowiedniej techniki, która pozwoli nam uniknąć kontuzji.

Nogi kładziemy w rozkroku na podłodze, przywieramy plecami do ławki i podnosimy sztangę, prostując ręce. Powtarzamy ćwiczenie odpowiednią ilośc razy.

Podciąganie na drążku

Jedno z mniej wymagających sprzętowo ćwiczeń. Potrzebujemy jedynie drążka. Dzięki niemu ćwiczymy mięśnie pleców, ale także ramion. Najlepiej zacząć od zwykłego zwisu. Wtedy mięsnie przyzwyczajają się do mocnego chwytu i obciążenia. Warto na tej etap poświęcić wiele czasu, a dopiero potem przejść do kolejnego etapu.

Pompki

Klasyczne ćwiczenie, które znamy z wychowania fizycznego. Najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej techniki. Dzięki temu możemy ćwiczyć mięśnie brzucha, pleców oraz ramion. Należy zachować odpowiednią postawę ciała.

Polecamy  Plan treningowy i dieta Zyzza (Aziz Shavershian)

Uginanie przedramion ze sztangą

Najlepiej wykonywać je w pozycji stojącej. Dzięki temu możemy poćwiczyć nasze mięsnie ramion. Podnosimy sztangę, prostujemy się i trzymamy na wysokości bioder, potem podnosimy do barków i wracamy do pozycji wyjściowej.

Pompki na poręczach

Jest to jedno z lepszych ćwiczeń na klatkę piersiowa i tricepsy. Trzeba jednak nauczyć się odpowiedniej techniki. Całe ciało należy unieść na poręczach. Podwijamy kolana, pochylamy ciało, rozchylają łokcie na zewnątrz i opuszczamy ciało, a potem znów je podnosimy.

Podsumowanie

Opisane wyżej ćwiczenia są dosyć wymagające i na początku mogą sprawiać trochę problemów. Jednak zachowanie odpowiedniej techniki i pomoc doświadczonej osoby pozwoli uniknąć wielu błędów oraz uzyskać lepsze efekty.

Leave A Reply