Wszelaki ruch może być synonimem zdrowia, ponieważ organizmy są dla niego stworzone. Tryb życia naszych przodków polegał głównie na polowaniach, przemieszczaniu się, by odnaleźć pożywienie oraz innych działaniach, również związanych z ruchem. Można więc zauważyć, że aktywność fizyczna grała ważną rolę w ich życiu.

W obecnych czasach prym wiedzie siedzący tryb życia, natomiast to, że nasze ciała potrzebują ruchu, by zachować sprawność, nie zmieniło się na przestrzeni tych wieków.

Ćwiczenia cardio, takie jak bieganie czy rower, są jednym ze sposobów na aktywność fizyczną i mogą przynieść wiele korzyści, które są znane nawet zwolennikom treningów siłowych. Jednak nie każdy jest ich fanem i tu pojawia się pytanie, jak umilić sobie trening cardio?

1. Znajdź swoją ulubioną formę ruchu

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń cardio jest bieganie. Jedni to kochają, drudzy nienawidzą. Dlatego najważniejsze jest to, by znaleźć taką dyscyplinę sportową, która zapewni nam nie tylko porządną dawkę ruchu, ale również przyjemność w trakcie. Może w tym przypadku spacery w szybkim tempie byłyby lepszym rozwiązaniem? A do nich można dołączyć specjalne kijki, służące do nordic walkingu, by urozmaicić spacer.
Jeśli polubimy dany sport, to nawet na  trening cardio będziemy wychodzić z checią i uśmiechem, a dodatkowa motywacja wcale nie będzie nam potrzebna. Jak najbardziej warto próbować nowych rzeczy.

2. Znajdź swoje tempo

Włączając filmiki w Internecie z przykładowymi treningami cardio, tempo ćwiczeń jest nam narzucane. Podobnie obserwując innych sportowców, chociażby biegaczy na ulicy, często porównujemy się z nimi. Natomiast trzeba pamiętać, że każdy z nas ma inny organizm. Poziom kondycji może się wówczas diametralnie różnić.
Istotne jest, by skupiać się na sobie, a na podstawie tych obserwacji komponować swój trening cardio, dopasowując odpowiednie tempo. Jeśli jest nam ciężko ukończyć 30-minutowy trening, to może być wskazówka, że narzucamy je sobie zbyt intensywne.

Polecamy  7 ćwiczeń rozciągających dolne części pleców, aby zmniejszyć ból i zbudować siłę

3. Słuchaj muzyki albo podcastów

Ćwiczenia cardio są na tyle świetną formą ruchu, że można je łączyć z innymi aktywnościami. Nic nie stoi na przeszkodzie, by podczas uprawiania sportu włożyć do uszu słuchawki z ulubioną muzyką czy podcastem. Poza umileniem samego treningu, dają poczucie, że wykorzystujemy czas na maksa. Żywe piosenki mają szansę nie tylko urozmaicić sam ruch, ale też dodać energii, a nawet zachęcić do podjęcia aktywność fizycznej.

4. Nie skupiaj się na spalonych kaloriach

Obranie celu treningowego to jeden z aspektów, który może w nas rozbudzać motywację. Natomiast nadmierne myślenie o nim czy przejmowanie się, odbierze nam całą przyjemność związaną z aktywności fizycznej. Obsesyjne kontrolowanie spalanych kalorii może generować dodatkowy stres, a tym samym zmniejszać efektywność treningu.

Aktywność fizyczna to znakomity sposób na spędzenie czasu, jeśli chcemy zadbać o swoje zdrowie, a treningi cardio pomogą nam także w rozbudowaniu kondycji i przekraczaniu własnych granic. Jeśli do tej pory nie byliście przekonani do ćwiczeń cardio, to powyższe punkty są dowodem, że warto przyjrzeć się im z innej perspektywy.