Różnica między ciężarem maksymalnym a submaksymalnym

Co odróżnia ciężar maksymalny od submaksymalnego? Ciężar maksymalny to taki, przy którym jesteśmy w stanie wykonać tylko jedno powtórzenie. Ciężar submaksymalny to taki, przy którym możemy wykonać tylko dwa do trzech powtórzeń.

Ćwiczenie z ciężarem maksymalnym podnosi testosteron

Według badania tylko maksymalne, ale nie submaksymalne podnoszenie ciężarów znacząco zwiększa testosteron. Poprzez strategiczny trening z większymi siłami, można zmaksymalizować zarówno wytwarzanie testosteronu w organizmie, jak i wykorzystanie testosteronu przez tkankę mięśniową.

Trening na submaksymalnym ciężarze jest bardziej korzystny dla zdrowia

Argumenty stojące za treningiem z submaksymalnym ciężarem zaczynają się już od mniejszego siania spustoszenia w organizmie, po treningu z ciężarem maksymalnym ciężej jest nam się zregenerować. Ciągłą praca na maksymalnych obciążeniach i granicy możliwości układu nerwowego przynosi podwójna szkodę.

Centralny układ nerwowy jest narażony na ogromny stres, a tkanki ciała są obciążone do tego stopnia, że wymagają drastycznej naprawy. Przy takim treningu twoje ciało staję się silniejsze bez żadnych wątpliwości, ale bez względu na to, jak dobrze zaplanowałeś swój plan treningowy, w pewnym momencie stres układu nerwowego pokonuje zdolność adaptacji. Oznacza to kontuzje i zastój w wynikach.

Polecamy  Jak ułożyć skuteczny plan treningowy? Wszystko co musisz wiedzieć na temat planowania treningów

Leave A Reply