Jeśli będę jeść coraz mniej, będę ważyć coraz mniej!

To nie jest idealna metoda na osiągnięcie utraty tłuszczu. Głodząc się, pozwalasz, by produkcja hormonów anabolicznych, które odpowiadają za metabolizm, zaczęła spadać. Choć może być prawdą, że stracisz trochę wagi na początku, twój metabolizm kontroluje całkowitą ilość kalorii, które spalasz na co dzień. Pozwalając metabolizmowi na spowolnienie, faktycznie sprawi, że trudniej będzie spalić tłuszcz! Istnieje kilka badań, które analizują to zjawisko. 

W jednym z badań naukowych zmierzono spoczynkowy wskaźnik metabolizmu w odniesieniu do masy ciała u sześciu kobiet w ciągu 3 tygodni na diecie o bardzo niskiej kaloryczności. W badaniu stwierdzono, że spoczynkowy wskaźnik metabolizmu w stosunku do masy ciała został zredukowany do średnio 82% pierwotnych wartości w ciągu zaledwie 3 tygodni. 

Zakładając, że masz podstawową przemianę materii na poziomie 2000 kalorii dziennie (ilość kalorii, które organizm spala w ciągu dnia), przy zaledwie 82% spaliłbyś 1640 kalorii dziennie. Więc zakładając, że miałeś się głodzić, możesz być w stanie schudnąć na początku, ale tempo przemiany materii spowolni i będzie bardzo łatwo zdobyć wagę z powrotem. 

Jak zrobię trening siłowy to nabiorę masy!

Skład Twojego ciała będzie się zmieniał w zależności od ilości kalorii, które do niego wkładasz. Osoby, które chcą spalić tłuszcz, zwykle moderują swoje dzienne ograniczenie kalorii, a ograniczenie kalorii nie sprzyja wzrostowi mięśni. Możesz więc trenować masę ciała ile chcesz, ale nie zyskasz centymetrów na bicepsie, jeśli przez cały dzień będziesz jeść sałatki. Jednak trening siłowy ma swoje zastosowania w programie utraty tłuszczu, ponieważ może pomóc zwiększyć metabolizm i utrzymać beztłuszczową masę mięśniową. 

Polecamy  Najlepsze ćwiczenia na motyle (mięśnie najszersze grzbietu)

Aerobik to jedyne ćwiczenia, których potrzebuję, aby schudnąć!

Aerobik jest skutecznym narzędziem do utraty wagi, ale tylko wtedy, gdy jest stosowany w połączeniu z treningiem siłowym. Zbyt duża ilość ćwiczeń aerobowych spowoduje utratę masy mięśniowej, która jest odpowiedzialna za nadanie ciału zdrowego i zdefiniowanego wyglądu. Innymi słowy, podczas gdy możesz być w stanie schudnąć wykonując wyłącznie ćwiczenia aerobowe, procentowa zawartość tłuszczu w twoim ciele pozostanie wysoka, ponieważ tracisz masę mięśniową. 

Trening siłowy powinien być stosowany w połączeniu z cardio w celu osiągnięcia szczupłej sylwetki. Najlepiej włączyć trening interwałowy, np. cardio w połączeniu z treningiem siłowym.

Wskazówki dotyczące skutecznej utraty tłuszczu.

  1. Nie głodzić się. Twoje ciało potrzebuje kalorii, aby utrzymać zdrowy metabolizm i utrzymać produkcję hormonów.
  2. Zrób trening siłowy. Program „total body”, który wykorzystuje ruchy złożone (ćwiczenia, które pracują na wielu grupach mięśniowych) zwiększa metabolizm i utrzymuje masę mięśniową wolną od tłuszczu.
  3. Wykonując ćwiczenia sercowo-naczyniowe, najlepiej jest stosować trening interwałowy o wysokiej intensywności dla utraty tłuszczu. Metoda ta powoduje zwiększone zużycie tlenu przez organizm, co z kolei pomoże nam spalić tłuszcz. 

Leave A Reply